Teadmiseks
Plaanilise ravi järjekorra pidamise nõuded
- Plaanilise ravi järjekorra reeglid on kehtestatud tulenevalt Sotsiaalministri 21.08.2008. a. määrusest nr 46: „Tervishoiuteenuse kättesaadavuse ja ravijärjekorra pidamise nõuded“ ja Eesti tervisekassaga sõlmitud hambaravi rahastamise lepingust. Ravijärjekorra maksimumpikkus määratakse Eesti Tervisekassa nõukogu otsusega.
- Hambaarst osutab tervishoiuteenust ravijärjekorra alusel juhul, kui puudub võimalus osutada tervishoiuteenust koheselt ning teenuse osutamise edasilükkamine ei põhjusta patsiendi terviseseisundi halvenemist ega halvenda haiguse hilisemat prognoosi.
- Ravijärjekorda registreeritud patsient saab vajaliku tervishoiuteenuse minimaalse aja jooksul, kusjuures samasuguse meditsiinilise vajadusega patsientidele osutatakse tervishoiuteenust samasugustel tingimustel ja tervishoiuteenuse saamiseks kindlaksmääratud aeg sõltub tervishoiuteenuse meditsiinilisest vajadusest.
- Patsientidele on hambaravi kabineti ukse kõrval välja pandud vastuvõtuaegade info ja telefoninumber, millelt saab registreeruda vastuvõtule.
- Ravijärjekorda registreerib arst või hambaravi assistent hambaravi telefoni või e-posti teel.
- Ravijärjekorda registreerimisel märgitakse üles:
- patsiendi ees- ja perekonnanimi ning isikukood;
- planeeritav vastuvõtu aeg;
- planeeritava tervishoiuteenuse osutamise näidustus;
- patsiendi või lapsevanema kontaktandmed;
- patsiendi ravijärjekorda registreerimise kuupäev;
- ravijärjekorras muudatuste tegemise kuupäev ja põhjus (ravijärjekorras ette- või tahapoole viimine või ravijärjekorrast väljaarvamine);
- ravijärjekorda panemise põhjuse kood, kui ooteaeg ületab Eesti Tervisekassa nõukogu poolt kinnitatud ravijärjekorra maksimumpikkust;
- märge, et patsienti on teavitatud ravijärjekorras muudatuste tegemisest. Kui patsient registreeritakse ravijärjekorda hambaravi kabinetis, saab patsient kirjaliku teatise, kus on märgitud tervishoiuteenuse osutamise aeg, arsti nimi ja kontakttelefon.
Kui registreerimine toimub telefoni teel, on kohustus teatada patsiendile tervishoiuteenuse osutamise aeg, hambaarsti nimi ja telefoninumber.
- Registreerimine toimub esimesele vabale vastuvõtuajale.
- Ravijärjekorras muudatuse tegemisel teavitatakse patsienti ühe tööpäeva jooksul, varasem teave säilitatakse koos märkega, et patsienti on muudatustest teavitatud.
- Patsientide ravijärjekorda registreerimine toimub tööpäeviti ajavahemikus 9.00-17.00 telefonil 5389 1242 või e-posti aadressil info@jyrihambaravi.ee.
- Järjekorra pidamist puudutavad andmed esitab arst kolme tööpäeva jooksul alates vastava nõude saamisest Terviseametile ja Eesti Tervisekassale. Üldjuhul esitab hambaarst iga kvartali esimesel kuupäeval plaanilise ravi järjekordade seisu elektrooniliselt Tervisekassale.
Kaebuste lahendamise kord
Kaebuste esitamine toimub kirjalikult (allkirjastatud paberkandjal või digitaalselt info@jyrihambaravi.ee). Kaebuses peab olema märgitud kaebaja nimi, kaebuse aluseks olevad asjaolud, tagasiside saamise soov ja viis (e-post, telefonikõne, posti teel).
Kaebuse sisu peab olema arusaadav ja esitatud küsimus konkreetne.
Arst võtab kaebuse vastu ja lisab sellele koheselt järjekorranumbri ja vastuvõtmise kuupäeva.
Kirjalikule kaebusele saadetakse kirjalik vastus 10 tööpäeva jooksul.
Arst on võtab kasutusele korrigeerivad ja ennetavad tegevused analoogiliste probleemide tekkimise vältimiseks.
Kaebuste vorme säilitatakse vastavas kaustas vähemalt kolm aastat.
Kõigil soovijatel on õigus ja võimalus pöörduda teiste asjakohaste institutsioonide poole:
Terviseamet
Paldiski mnt 81, 10617 Tallinn
E-post kesk@terviseamet.ee
Telefon 794 3500
Eesti Tervisekassa
Liivalaia 36, 10132 Tallinn
E-post info@tervisekassa.ee
Telefon 16363 ja 669 6630
Privaatsuspoliitika
Isikuandmete töötlemise privaatsuspoliitika
Kõik inimese ja tema olemisega seonduv on kirjeldatav andmetena. Inimese isikuandmete hulka kuuluvad näiteks tema nimi, aadress, kontaktandmed, aga samuti teave varandusliku seisukorra kohta jms. Lisaks kuuluvad isikuandmete hulka oma loomult tundlikumad andmed ehk eri liiki isikuandmed (delikaatsed isikuandmed), milleks on muuhulgas inimese terviseandmed. Niisiis on isikuandmeteks kõik isiku tuvastamist võimaldavad andmed, sõltumata sellest, millisel kujul või millises vormis need andmed on.
Vastavalt sotsiaalministri määrusele nr 56 „Tervishoiuteenuse osutamise dokumenteerimise ning nende dokumentide säilitamise tingimused ja kord“, tuleb iga patsiendi kohta vormistada hambaravikaart, mida tuleb säilitada 110 aasta möödumiseni patsiendi sünnist. Hambaravikaarti kantakse hulk eriliiki isikuandmeid, mille täitmise kohustus tuleneb erinevatest õigusaktidest. Hambaravikaarti kantakse andmed, mis on saadud patsiendilt endalt ning üldise läbivaatuse käigus. Samuti raviga seonduvad andmed. Andmete esitamine hambaravikliinikule on kohustuslik, kuna need on aluseks teenuse osutamisel. Andmete mitte esitamise korral on hambaravikliinikul õigus teenust mitte osutada.
Isikuandmete töötlemine on ükskõik milline isikuandmetega tehtav toiming. FIE Anneliis Liim töötleb isikuandmeid, sealhulgas terviseandmeid eriarstiabi ehk hambaraviteenuse osutamiseks. Samuti täidab hambaravi muid erinevate õigusaktidega pandud ülesandeid, mis kaasnevad teenuse osutamisega.
Töötleme Teie isikuandmeid, kui:
- registreerite meile vastuvõtule – töötleme Teie isikuandmeid, sealhulgas nimi, isikukood, aadress, telefon ja e-post ning põhjus, miks soovite meile vastuvõtule tulla;
- tulete hambaarsti vastuvõtule – töötleme Teie isikuandmeid, sealhulgas terviseseisundit puudutavaid andmeid (hamba)haiguse või vigastuse diagnoosimiseks ja ravimiseks, et leevendada Teie vaevusi, hoida ära tervise seisundi halvenemist või haiguse ägenemist ning taastada tervis;
- registreerite oma lapse või eestkoste all oleva lähedase meile vastuvõtule – töötleme Teie isikuandmeid, et kontrollida Teie seotust patsiendiga;
- Teie laps või eestkoste all olev lähedane on tulnud hambaarsti vastuvõtule – töötleme Teie isikuandmeid, et kontrollida Teie seotust patsiendiga. Edastame Teile kui patsiendi vanemale või eestkoste all oleva lähedasele patsiendi terviseseisundit kajastavaid andmeid. Seda ainult juhul, kui patsient või uurimist teostav organ (nt politsei) ei ole andmete edastamist keelanud;
- patsient on märkinud Teid oma kontaktisikuks – töötleme Teie isikuandmeid patsiendiga seotud teabe edastamiseks;
- soovite enda ravidokumentide väljastamist – kasutame Teie või Teie nõusolekul dokumentide saamiseks taotluse esitanud inimese isikuandmeid soovitud dokumentide väljastamiseks;
- saadate meile selgitustaotluse, märgukirja, teabenõude või kaebuse – kasutame Teie isikuandmeid kaebuses toodud asjaolude väljaselgitamiseks ja kirjale vastamiseks. Kui olete saatnud meile kirja, millele saab vastata ainult teine asutus, siis edastame kirja sinna ning teavitame sellest Teid;
- esitate meile ettepaneku või tänukirja – avaldame Teie nõusolekul Teie isikuandmeid (nimi) meie kliiniku veebilehel ja siseveebis;
- kandideerite meile tööle – lähtume Teie enda avaldatud teabest ning avalikest allikatest kogutud andmetest. Eeldame, et kandidaadi soovitajatena nimetatud isikutega võime suhelda. Igal kandidaadil on õigus teada, milliseid andmeid me tema kohta oleme kogunud ning tal on õigus meie kogutud andmetega tutvuda, anda selgitusi või esitada vastuväiteid. Teiste kandidaatide andmeid ei avaldata.
Kirjavahetus
Kõik meile saadetud kirjad registreeritakse FIE Anneliis Liim hambaravi dokumendihaldussüsteemis ja salvestatakse hambaravikliiniku meilisüsteemis. Eraisikutega peetav kirjavahetus on üldise juurdepääsupiiranguga, kuna kirjad sisaldavad isikuandmeid. See tähendab, kui keegi tahab eraisiku kirjavahetusega või mõne dokumendiga tutvuda, siis tuleb tal esitada hambaravikliinikule teabenõue. Teabenõude saamisel vaatame üle, kas soovitud dokumente tohib väljastada või tohib neid väljastada osaliselt. Osalisel väljastamisel katame kinni need Teie isiklikud andmed, mille töötlemiseks taotlejal puudub õigus, et vältida andmete liiasusega väljastamist.
Vaatamata juurdepääsupiirangule, väljastame Teiega seotud dokumente asutustele või isikutele, kellel on seadusest tulenev õigus neid dokumente küsida (nt politsei, haigekassa, terviseamet, kindlustusandja kindlustusjuhtumi esinemisel jms).
Eriliiki isikuandmeid sisaldavaid dokumente saadame adressaatidele tähitud postiga või krüpteeritult e-posti teel. Asutustele edastame dokumente võimalusel turvalise dokumendivahetuskeskuse kaudu.
Eraisikutega peetud kirjavahetust säilitame üldjuhul viis aastat ja seejärel dokumendid hävitatakse.
Teie kohta käivate dokumentide edastamine
Tulenevalt seadusest või teenuse osutamise lepingutest osutame Teie isikuandmeid järgnevatele asutustele:
Tervise infosüsteem ehk e-tervis
Edastatavad andmed: hambaravikaart, edastatakse peale visiiti.
Õiguslik alus: seadus.
Eesti Tervisekassa
Edastatavad andmed: hambaravikaart, edastatakse juhul, kui Haigekassaga on sõlmitud vastava teenuse osutamise leping.
Õiguslik alus: seadus, leping.
Hambaravikindlustus
Edastatavad andmed: hambaravikaart, edastatakse pärast kindlustusjuhtumit.
Õiguslik alus: leping.
Hambaraviprogrammi teenuse pakkuja (Dentas)
Edastatavad andmed: hambaravikaart.
Õiguslik alus: leping.
Andmete edastamisel kasutatakse kaasaegseid turbemeetmeid andmete nõuetekohaseks ning turvaliseks kaitsmiseks.
Enda kohta käivate andmetega tutvumine
Teil on õigus tutvuda andmetega, mida oleme Teie kohta kogunud. Selleks esitage meile omakäeliselt või digitaalselt allkirjastatud taotlus.
Keeldume Teie tutvumissoovi täitmast, kui see võib:
- kahjustada teise isiku õigusi ja vabadusi,
- takistada kuriteo tõkestamist või kurjategija tabamist,
- raskendada tõe väljaselgitamist kriminaalmenetluses.
Teil on õigus nõuda ebaõigete isikuandmete parandamist. Kui meil ei ole Teie isikuandmete kasutamiseks enam seaduslikku alust, võite nõuda nende andmete kasutamise lõpetamist või kustutamist. Täidame Teie esitatud nõude andmete parandamiseks, kasutamise lõpetamiseks või kustutamiseks, kui see on põhjendatud.
Kui Teil on kahtlusi meie hambaravikliiniku hambaarsti tehtud otsuses, on Teil võimalik pöörduda mõne teise eriarsti poole teisese arvamuse saamiseks, mille eesmärk on anda hinnang
- pandud diagnoosi õigsuse,
- patsiendile määratud ravimi või tervishoiuteenuse vajalikkuse,
- selgitatud alternatiivide ja oodatava mõju,
- tervishoiuteenuse osutamisega seotud riskide kohta.
Õiguste kaitse ja kontaktandmed
Isikuandmete töötlemisega seonduvate küsimustega võite pöörduda meie hambaravi andmekaitse vastutava töötleja Anneliis Liimi poole telefonil 5389 1242 või e-posti aadressil info@jyrihambaravi.ee
Kui Te leiate, et oleme isikuandmete töötlemisel rikkunud Teie õigusi, võite pöörduda kaebusega kas FIE Anneliis Liimi või Andmekaitse Inspektsiooni poole (Väike-Ameerika 19, Tallinn 10129, e-posti aadress info@aki.ee).
FIE Anneliis Liim teeb kõik endast oleneva selleks, et kaitsta kõiki Teie isikuandmeid ning järgida andmekaitset ja privaatsust reguleerivaid õigusakte.